Regulamin świadczenia usług sklepu
ToneryZaGrosze.pl
SPIS TREŚCI
§ 1 DANE FIRMY
ToneryZaGrosze.pl jest sklepem internetowym, którego właścicielem jest Leszek Koszewnik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Interpap Polska Leszek Koszewnik z siedzibą w Białymstoku przy ul. Św. Rocha 14a lok. 22, 15-879, o numerze NIP 542-011-40-84 , REGON 050588477 wpisaną do CEIDIG (dalej: Sprzedający). Regulamin określa zasady zawierana transakcji w sklepie ToneryZaGrosze.pl.
§ 2 ZAKRES DZIAŁALNOŚCI FIRMY
ToneryZaGrosze.pl jest sklepem internetowym, za pośrednictwem którego użytkownicy (dalej: Kupujący) mogą kupować materiały eksploatacyjne do drukarek i kserokopiarek, artykuły oświetleniowe LED oraz pozostałe materiały biurowe.
Kontakt ze sklepem następuje poprzez formularz kontaktowy, adres email (biuro@interpap.pl), numer telefonu (85 744 68 08).
§ 3 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dokonywanie zakupów za pośrednictwem ToneryZaGrosze.pl wymaga akceptacji plików cookie przez przeglądarkę użytkownika.
- Serwis działa na prawidłowo skonfigurowanej przeglądarce Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari bądź innej zaktualizowanej i odpowiednio skonfigurowanej przeglądarce.
- Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
- Produkty sprzedawane w sklepie są nowe, nieużywane i nieposiadające żadnych znaków uszkodzeń.
- Dokonywanie zakupów za pośrednictwem ToneryZaGrosze.pl wiąże się ze zgodą na wykorzystanie podanych danych kontaktowych w celu poprawnej realizacji zamówień.
- Kupujący niebędący konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 poz. 1145 t.j.), w celu realizacji Zamówienia upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Niniejszy regulamin uwzględnia zmiany wprowadzone ustawą z dnia 31 lipca 2019 r. (Dz. U. z 2019, poz. 1495) o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, wskazując, że §8 niniejszego regulaminu stanowi regulacje o osobie fizycznej, będącej przedsiębiorcą i zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§ 4 ZAMÓWIENIA
- Aby złożyć zamówienie, należy zarejestrować się na stronie sklepu i wypełnić wskazany na tej stronie formularz.
- Zamówienie dokonywane jest przez wybór właściwego artykułu, wybór liczby sztuk i kliknięcie znaku „DODAJ DO KOSZYKA”. Po potwierdzeniu wyboru, Użytkownik przenoszony jest na stronę wyboru sposobu płatności i sposobu odbioru zamówienia.
- Odbiór zamówienia może być dokonany osobiście w siedzibie ToneryZaGrosze.pl bez dodatkowej opłaty.
- Zamówienie może być także dostarczone na adres wskazany przez Zamawiającego za odpowiednią opłatą wskazaną w cenniku dostawy. Wybór formy odbioru następuje po skompletowaniu zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia Zamawiający otrzyma mail potwierdzający przyjęcie zamówienia.
- Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania zakupionego produktu, gdy produkt jest w nienaruszonym stanie.
- Zamawiający ma prawo do zapłacenia metodą "za pobraniem" po wybraniu tej opcji na koniec zamówienia.
§ 5 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz który jest podmiotem wskazanym w §3 ust. 7 niniejszego regulaminu, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Do skutecznego odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu, wystarczy złożenie przez Kupującego pisemnego oświadczenia drogą mailową lub pocztą, w przypisanym ustawowo 14-dniowym terminie od momentu odebrania przesyłki. Dane do korespondencji:
Interpap Polska Leszek Koszewnik
Św. Rocha 14a lok. 22
15-879 Białystok Polska
tel. 85 744 68 08
mail. sklep@toneryzagrosze.pl
- Kupujący, odstępując od umowy, zobowiązany jest do zwrotu Produktu wraz z Dowodem zakupu lub jego kopią w terminie 14 dni od daty złożenia odstąpienia. Termin będzie zachowany, jeżeli Kupujący odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni od dnia skorzystania z prawa odstąpienia od umowy
- Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedający gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia przesyłki oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zwroty Produktów przy odstąpieniu od umowy, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich we własnym imieniu działalnością gospodarczą lub zawodową – w ich przypadku uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży jest bezwzględnie wyłączone, z zastrzeżeniem §8 ust. 5 niniejszego regulaminu.
§ 6 REKLAMACJA TOWARU
- Sprzedający zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona. W tym miejscu zastosowanie znajduje również §8 ust. 3 niniejszego regulaminu.
- W przypadku stwierdzenia, iż Produkt ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę; Kupującemu przysługuje prawo do wymiany towaru na zamówiony bądź nowy.
- Reklamacja powinna zawierać dane Kupującego, opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego. Do reklamowanego Produktu należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię.
- Jeżeli reklamacja dotyczy złej jakości wydruku Kupujący powinien dołączyć do reklamacji również wydruk testowy z drukarki (lub jego skan) ukazujący ww. problem.
- Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz który jest podmiotem wskazanym w §3 ust. 7 niniejszego regulaminu, przysługuje prawo do odebrania reklamowanych produktów przez Sprzedawcę. Sprzedawca odbiera towar na swój koszt. Sprzedawca zobowiązuje się do kontaktu mailowego lub telefonicznego z klientem w celu ustalenia sposobu odbioru reklamowanych produktów.
- Kupujący, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz który nie jest podmiotem wskazanym w §3 ust. 7 niniejszego regulaminu zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu w sposób zapewniający jego bezpieczeństwo. Odesłanie zamówionego towaru następuje na rachunek Kupującego, który pokrywa związane z tym koszty. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, termin 14 dni liczony jest od dnia, w którym Kupujący przedstawił uzupełnione dane niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji, Zamawiającemu wysyłany jest nowy egzemplarz w miejsce niezgodnego z zamówieniem, naprawiony egzemplarz lub zwrot pieniędzy. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uwzględniona, ToneryZaGrosze.pl zareklamowany towar odsyła na własny koszt.
- W sytuacji braku zamówionego a niewadliwego towaru, ToneryZaGrosze.pl informuje o tym Zamawiającego mailem bądź telefonicznie. Wedle wyboru Zamawiającego – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy, albo wysyłany jest inny towar w tej samej cenie, wybrany przez Zamawiającego.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania Produktu Kupującemu.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny – zostaje całkowicie wyłączona, z zastrzeżeniem §8 ust. 2 niniejszego regulaminu
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
§ 7 GWARANCJA
- Towary sprzedawane w sklepie stacjonarnym oraz za pośrednictwem sklepu internetowego ToneryZaGrosze.pl są objęte gwarancją sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Sprzedawca zaznacza, że gwarancja obejmuje:
- Konsumenta w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz
- Kupującego będącego przedsiębiorcą w rozumieniu art. 431 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2017 r. poz. 459), w tym przedsiębiorcą zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że posiada ona dla niego charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Czas gwarancji każdego produktu wynosi 6 miesięcy.
- Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są przedstawione w druku gwarancji wystawionej przez sprzedawcę (gwaranta).
- „Zasady ogólne gwarancji na produkty sprzedawane w sklepie stacjonarnym oraz za pośrednictwem portalu ToneryZaGrosze.pl” stanowią załącznik do niniejszego regulaminu.
§ 8 UPRAWNIENIA KONSUMENTA PRZYSŁUGUJĄCE PODMIOTOM O JAKICH MOWA W §3 UST. 7 NINIEJSZEGO REGULAMINU
- Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w art. 3851-3853 (tj. niedozwolone postanowienia umowne – klauzule abuzywne), stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przepisy o rękojmi za wady rzeczy, odnoszące się do konsumenta, z wyjątkiem art. 558 § 1 zdanie drugie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2 dotyczących kupującego nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przepisy dotyczące konsumenta, zawarte w dziale o roszczeniach sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przepisy dotyczące konsumenta zawarte Rozdziale 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2019 r. poz. 134 t.j.) – prawo odstąpienia od umowy - stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sprzedawca dokonuje oceny charakteru zawieranej umowy na podstawie oświadczenia kupującego oraz danych o przedmiocie wykonywanej przez kupującego działalności gospodarczej, udostępnionych na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w momencie dokonywania zakupu.
Zobacz też: